ΑΠΟΨΗ

Τι είναι η GENERATION Z ;

Jan 26, 2018 | Marketing | 0 comments

Πάνω που αρχίζαμε να καταλαβαίνουμε τους millenials (Generation Y), μία νέα γενιά αρχίζει πλέον να μας απασχολεί. Η generation Ζ , δηλαδή τα άτομα που γεννήθηκαν από το 1995 και μετά.

Η γενιά αυτή αρχίζει και κάνει γνωστή την παρουσία της καθώς αρχίζει να μπαίνει στον εργασιακό χώρο και να έχει αγοραστική δύναμη.

Τι ενδιαφέρον έχει και τι είναι η Generation Z ;  

Οι marketers και οι ερευνητές του marketing  έχουν πολλή δουλειά να κάνουν ώστε να καταλάβουν βαθύτερα αυτή την γενιά. Και φυσικά όλοι όσοι ασχολούνται με τις επιχειρήσεις και τις πωλήσεις θα πρέπει να κάνουν χρήση αυτής της γνώσης.

Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά της generation Z παραθέτοντας μερικά υπέροχα infographics  από το visioncritical.com, το nextgeneration.ie και την ερευνητική εταιρία deepfocus.net, ώστε να καταλάβουμε τι ιδιότητες έχει η γενιά αυτή.

(Οι έρευνες αυτές έγιναν κυρίως στις ΗΠΑ αλλά νομίζω πως έστω συγκρατημένα μπορούμε να θεωρήσουμε πως ισχύουν και για την Ελληνική αντίστοιχη γενιά καθώς σε ένα ολοένα και πιο παγκοσμιοποιημένο πλανήτη  υπάρχει μια σύγκλιση στις συνήθειες στα trends και στις αγοραστικές συμπεριφορές.)

1. Οι νεαροί αυτοί λατρεύουν το Instagram και το Snapchat, και γενικά οι σχετικές με την τεχνολογία συνήθειες τους διαφέρουν από τις προηγούμενες γενιές, ακόμη και από τους millenials.

Κάποιοι λένε πως το facebook θα πεθάνει μαζί μας, διότι οι νεαρότερες ηλικίες δεν τους αρέσει να μοιράζονται το ίδιο κοινωνικό δίκτυο με την γενιά των γονέων τους.

Είτε ισχύει αυτό είτε όχι , είναι γεγονός ότι οι νεαροί και κυρίως αυτοί της generation Z αγαπούν πιό “επιφανειακά μέσα” με περισσότερες φωτογραφίες και διασκεδαστικές λειτουργίες από ότι social media με κείμενο και ειδησεογραφικό περιεχόμενο (πχ Facebook και Twitter).

2. Προτιμούν cool προιόντα από cool εμπειρίες.

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι οι millenials ψάχνουν για σπουδαίες εμπειρίες παρά σπυδαία προιόντα. Αυτό όμως ίσως να μην ισχύει και για τους Gen Z. Το παρακάτω inforgaphic είναι από την εταιρία ερευνών σχετικών με το digital  marketing “deep focus” (deepfocus.net) και δείχνει πόσο διαφορετικές ειναι οι προσδοκίες των gen Z από τα διάφορα brands που αγοράζουν σε σχέση με τους millennials.

3. Είναι επιχειρηματικοί και “γκατζετάκηδες” .

Τι κάνει ¨κλικ¨στον Gen Z εργαζόμενο; Το παρακάτω infographic του nextgeneration.ie δείχνει τις διαφορές των Generations Z, Y και Χ και δείχνει γιατί οι εργοδότες θα πρέπει να μη σταματούν να προσπαθουν να καταλάβουν τις ιδιαιτερότητες κάθε νέας γενιάς. Στην πρώτη εικόνα φαίνεται το ηλικιακό εύρος της κάθε γενιάς.

4. Ανταποκρίνονται σε πιο “φαντεζί” καμπάνιες και διαφημίσεις από ότι στις παραδοσιακές.

Το παραδοσιακό marketing φαινεται να μην λειτουργεί τόσο καλά με την Gen Z. Οι marketers πρέπει να ασχοληθούν με την τεχνολογία και να ανακαλύψουν το “storytelling”.  

Σύμφωνα με το infographic του upfront analytics οι Gen Z ώς πελάτες ανταποκρίνονται σε πιο “edgy”  και visual marketing τακτικές όπου το οπτικό ερέθισμα παίζει μεγαλύτερο ρόλο. Ειδικά τα βίντεο (ιδιαίτερα τα σύντομα, σαν αυτά στα social media) δουλεύουν καλύτερα στις νεαρότερες ηλικίες.

Infographic: Upfront Analytics

Πηγή: beeradio.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μήπως χρειαζόμαστε κάποιον τρελό ηγέτη;

Εντάξει μωρέ στα λεφτά θα τα χαλάσουμε;

Τσαμπουκαλέματα…

Γιατί τα παλιά χρόνια μας φαίνονται πάντα καλύτερα;

Γιώργος Δεληγιάννης