Featured

Πως μπορείτε να αποφύγετε τους τραυματισμούς κατά την διάρκεια της προπόνησης και στο γυμναστήριο 

Η ρήξη χιαστού και μηνίσκου είναι δύο συχνές κακώσεις του γόνατου που μπορούν να συμβούν σε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης και της άσκησης στο γυμναστήριο. Ο χιαστός είναι ένας ισχυρός σύνδεσμος που παρέχει σταθερότητα στο γόνατο. Μια ρήξη μπορεί να προκαλέσει έντονο πόνο, πρήξιμο και αστάθεια στο γόνατο. Η θεραπεία για μια ρήξη μηνίσκου και χιαστού εξαρτάται από τη σοβαρότητα της κάκωσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αρκεί η αποθεραπεία με φυσικοθεραπεία και ασκήσεις ενδυνάμωσης. Σε άλλες περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστεί χειρουργική επέμβαση, όπως αρθροσκόπηση, για την αποκατάσταση του χιαστού.

Ο μηνίσκος είναι ένας μαλακός χόνδρος που απορροφά τους κραδασμούς στο γόνατο. Μια ρήξη μηνίσκου μπορεί να προκαλέσει πόνο, πρήξιμο και κλείδωμα στο γόνατο. Και εδώ μπορεί να κάνει κάποιος φυσικοθεραπεία ή αν η ρήξη είναι πολύ σοβαρή, χειρουργική επέμβαση, για την αφαίρεση ή την αποκατάσταση του κατεστραμμένου τμήματος του μηνίσκου.

Εκτός από τις ρήξεις χιαστού και μηνίσκου, υπάρχουν και άλλοι τραυματισμοί που μπορούν να συμβούν στο γυμναστήριο στους τένοντες και στους μύες. Αυτοί οι τραυματισμοί προκαλούνται από υπερβολική χρήση ή κακή τεχνική άσκησης. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν πόνο, πρήξιμο και δυσκαμψία. Επίσης, τραυματισμοί στις αρθρώσεις μπορούν να προκληθούν από πτώσεις ή απότομες κινήσεις. Τα κατάγματα είναι λίγο σπάνια  και μπορούν να προκληθούν από ισχυρές κρούσεις ή πτώσεις με βάρη. 

Η πρόληψη των τραυματισμών κατά την άσκηση  στο γυμναστήριο ή την άθληση είναι απαραίτητη για να συνεχίσετε να απολαμβάνετε την αγαπημένη σας δραστηριότητα και σπορ. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε:

Προθέρμανση και αποθεραπεία

Ξεκινήστε κάθε προπόνηση με 5-10 λεπτά χαλαρού περπατήματος. Αυτό θα βοηθήσει στην αύξηση της ροής του αίματος στους μυς σας, στην ευλυγισία και στην προετοιμασία του σώματός σας για τις ασκήσεις που θα ακολουθήσουν. Στο τέλος, ολοκληρώστε κάθε προπόνηση κάνοντας για 5-10 λεπτά διατάσεις. Αυτό θα βοηθήσει στην χαλάρωση των μυών σας, στην μείωση των μυϊκών πόνων και την αποφυγή τραυματισμών.

Σωστές τεχνικές και συμβουλές

  • Βεβαιωθείτε ότι εκτελείτε όλες τις ασκήσεις με σωστή τεχνική. Εάν δεν είστε σίγουροι για την τεχνική μιας άσκησης, ζητήστε καθοδήγηση του προπονητή ή του γυμναστή. Επαναλάβετε την άσκηση μέχρι να μάθετε να την εκτελείτε σωστά.
  • Τις πρώτες μέρες, μην ξεκινήσετε με έντονες ασκήσεις. Αυξήστε σταδιακά την ένταση και τη διάρκεια της προπόνησής σας με την πάροδο του χρόνου.
  • Αφουγκραστείτε το σώμα σας. Εάν νιώθετε πόνο, σταματήστε την άσκηση και ξεκουραστείτε.
  • Φορέστε άνετα παπούτσια που παρέχουν καλή υποστήριξη.
  • Χρησιμοποιήστε τον κατάλληλο εξοπλισμό για κάθε άσκηση.
  • Βεβαιωθείτε ότι ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείτε είναι σε καλή κατάσταση.
  • Φροντίστε τον εαυτό σας και καταναλώστε σωστά πρωτεϊνούχα γεύματα, που σας παρέχουν όλα τα θρεπτικά συστατικά και αμινοξέα που χρειάζεται το σώμα σας, για να ανακάμψει από την άσκηση.
  • Πίνετε άφθονο νερό και όχι διαλείμματα με ηλεκτρολύτες, πριν και κατά τη διάρκεια των ασκήσεων 
  • Κοιμηθείτε αρκετά για να έχει χρόνο το σώμα σας να ανακάμψει.
  • Διαχειριστείτε το άγχος. Το άγχος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία σας και να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμού.
  • Εάν τραυματιστείτε, σταματήστε αμέσως την άσκηση,  βάλτε πάγο στην περιοχή του τραυματισμού και αναζητήστε ιατρική βοήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτά που δεν γνωρίζετε πριν αγοράσετε νέα τηλεόραση

admin

Κομμωτήριο “eleni”, Νέα Ιωνία: Ενισχύστε τη φυσική σας ομορφιά!

admin

Άνοιξαν οι εγγραφές ΚΔΑΠ μέσω ΕΣΠΑ

admin

Πώς τα σύγχρονα γηροκομεία αντιμετωπίζουν τους ασθενείς με χρόνιες παθήσεις;

Γιώργος Δεληγιάννης

Πώς να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας

Γιώργος Δεληγιάννης

Η απόλυτη συνταγή για το καλύτερο κέικ σοκολάτας

Γιώργος Δεληγιάννης